Generalforsamling

D. 4.3.24 kl. 19 er der generalforsamling, som afholdes i pejsestuen. Det varer ikke så længe før indkaldelsen bliver sendt ud, og det kan røbes, at der er forslag til ændring af klubbens lov.

Der er endnu ikke nogen, der har meldt sig som kandidat til klubchefjobbet, så der søges stadig.

Da Olav trækker sig i midt i en valgperiode søges der en sportschef for foreløbig et år. Der er dog en mulig kandidat.

Er der nogen der har lyst, så giv et pip til bestyrelsen.

Det kniber desværre med frivilligheden i klubben. Måske er I ikke klar over, at vi bliver betalt for at stå for regattaer på søen, slide, DM i ergo og det er en ganske god indtægt for klubben, men vi skal også stille arbejdskraft til rådighed. Hvis der er nogen, der et godt forslag til hvordan vi får rekrutteret nogle flere hjælpere, må I meget gerne fortælle om det på f.eks. generalforsamlingen. Men der er jo selvfølgelig også alt det andet, der skal laves.

Svømning

Rasmus har skrevet følgende på vores FB-side:

”Fra i år er det fra Dansk Forening for Rosport blevet et krav, at hvis man vil deltage i en landsholdssamling eller deltage på landsholdet, skal man kunne svømme 300 m. Det vil Bagsværd Roklub og bestyrelsen gerne sikre sig at I kan, og derfor skal alle roere med et mål om at ro på landsholdet have en svømmeprøve på 300 m. Denne kan tages i Bagsværd Svømmehal hver fredag mellem kl. 16 og 18 samt d. 24. februar i Mørkhøj Svømmehal. Prøven skal tages inden standerhejsning, så vi har bevis for at I kan svømme, når vi starter med at ro udenfor.”

Rasmus vil, som udgangspunkt, være i svømmehallen hver fredag frem til påskeferien. Skriv gerne til Rasmus (Konnerup) over Messenger den dag og tid I gerne vil komme.

Svømning blev drøftet på bestyrelsesmødet i mandags, og det blev besluttet, at der skal aflægges svømmeprøve hvert 3. år, så er dit svømmebevis ældre og vil du gerne på vandet, når der har været standerhejsning, så må du en tur i svømmehallen og aflægge prøve. Det vil blive registreret i Klubmodul, så vi ved hvem der har gyldige svømmebeviser. Mon ikke du får travlt, Rasmus? Har du et gyldigt svømmebevis, der gælder året ud (eller til standerstrygning), så send det til undertegnede, så registrerer jeg det. Du er også velkommen til at sende et billede af det på sms (61203640).

Arrangementer

Bestyrelsen vil gerne rive de mure ned, der er opstået i forbindelse med forskellige arrangementer, der foregår i klubben, og det skal forstås på den måde, at arrangementer, der foregår i klubben, skal være åbne for alle medlemmer. Der skal være tilmelding (og betaling) i Klubmodul.

Hvis der er ture ud af huset, som ikke er åbne for alle medlemmer, vil der som udgangspunkt ikke blive ydet et økonomisk tilskud.

Forstyr ikke unødigt

Vi får en del skriftlige henvendelser med spørgsmål om det ene og det andet. I langt de fleste tilfælde finder I svaret på hjemmesiden, så vil I være søde at undersøge det før I skriver? Pft.

Der er tilsyneladende en del, der ikke ved at der findes en kalender, som er tilgængelig for alle, og her står der regattaer, arrangementer, udlån af klubben m.v.

Her findes kalenderen:

Og så kan vi glæde os over, at dagens længde er tiltaget 01:16:14.

God træning.

På bestyrelsens vegne